sunnuntai 3. huhtikuuta 2016

Selvitty

Nyt on kuulkaas ensimmäisestä päivästä Saksassa selvitty.

Meillä lähti kello 6.50 aamulla Helsinki-Vantaan lentokentältä lentokone kohti Frankfurttia. Lento kesti noin sellasen kaksi ja puolituntia ja se oli mun elämäni ensimmäisen kerta lentokoneessa! Purkan jauhamisesta huolimatta korvat meni vähän lukkoon, mutta se ei haitannut ku tuijottelin vain haltioituneena ulos ikkunasta!

Auringonnousu oli ihan cool taivaalta katsottuna.

Seuraava lento lähti kello 10.00 Frankfurtista kohti Hannoveria! Lento kesti vain alle 50 minuuttia ja aika meni tosi sukkelaan!

Matkalaukkuja hakiessamme ei pitkänkään odottelun jälkeen näkynyt missään Millan matkalaukkua, joten menimme kyselemään infosta Millan matkalaukun perään, ei havaintoa

No, jatkoimme sitten matkaa (Ilman Millan matkalaukkua) kohti Hannoverin metrotunnelia, jossa meillä oli hankaluuksia ostaa lippuja. Onneksemme humalainen ihana mies tuli opastamaan meitä.

Matka Hamelniin kesti yli tunnin ja maisemat oli ihan mielettömiä! Matkan aikana ehdin nähdä varmaan noin 50 tuulivoimalaa ja samanverran hevosia. Täällä on ihan jo kevät, kaikkialla on vihreää ja kukat kukkii.

Kevätfiilis tuli kyllä samantien kun hyppäs metrosta pois ja huomasi että ulkona on sellaset 20 astetta lämmintä ja ihmiset kävelee t-paidoissa.

Hameln on älyttömän kaunis kaupunki! Kierreltiin tänään vanhassa kaupungissa ja kaikki rakennukset täällä on niin hienoja!

Mun ja Millan asunto on just niin siisti kuin kuvissa luvattiinkin!

Valitettavasti täällä on sunnuntaisin kaupat kiinni, joten ei olla saatu ostettua asuntoomme mitään. Ei ole ruokaa, ei ole juotavaa, eikä edes hammasharjaa.

Saksalaiset tutorit tulivat meille illalla tuomaan ruokaa ja seurustelemaan.

Nyt on vieraat lähtenyt ja olis aika mennä pian nukkumaan! Oonhan mä saanu tän reissun aikana nukuttua jopa tunnin!

Hyvää yötä kaikki!

Ps. Milla saa matkalaukkunsa huomenna!